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Text in English and French.

Texte en français et en anglais.

Library has 2012-2013 -

Prior to 1984 each department of Government was responsible for the acquisition and maintenance of their vehicles and equipment. In 1984, the Board of Management established
a fleet management operation within the Department of Transportation. The new branch, known as Vehicle Management, was assigned the responsibility to purchase the
vehicles, to provide repairs and fuel, and to dispose of the vehicles utilized by all government departments within Parts I and II of the New Brunswick Public Service.

Government in May 1995 approved a Charter document, establishing the Vehicle Management Agency (i.e. VMA) as a Special Operating Agency.

Avant 1984, chaque ministère était responsable de l’acquisition et de l’entretien de ses véhicules et de son équipement.

En 1984, le Conseil de gestion a établi une direction de gestion des véhicules au sein du ministère des Transports. La nouvelle Direction de la gestion des véhicules s’est vu confier
l’achat, les réparations, l’approvisionnement en carburants et la cession des véhicules utilisés par tous les ministères des parties I et II des services publics du Nouveau-Brunswick. En
mai 1995, le gouvernement a approuvé une charte constituant l’Agence de gestion des véhicules (AGV) en organisme de service spécial.

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